Mijn lessen zijn een Hatha –yoga flow.
Ik zelf vind het leuk om verschillende vormen van yoga in de les te gebruiken zoals Yin-yoga, Asthanga, Vinyasa, enz. zodat je nooit dezelfde les krijgt.

Er is een beginners groep met minder deelnemers zodat je tijd hebt om rustig en zonder druk kan leren hoe de houdingen te doen.

Een gevorderde groep met een pittige Hatha-flow les, en ruimte voor meer uitdagende houdingen.

De les begint met een korte meditatie en een vloeiende opbouw van houdingen.
Een ademhaling oefening en er wordt afgesloten met een liggende ontspanning.
Bij de uitvoering van de asana's ( dit is de Sanskriet naam voor de houdingen), is er aandacht en geduld. In alle rust wordt het rekken en strekken van de spieren aangevoeld, zodat de asana optimaal tot zijn recht kan komen. De ademhaling, in yoga pranayama genoemd, wordt aangepast aan de betreffende asana.

Praktische Tips:

Kom op tijd liefst een kwartier voor aanvang, zodat we rustig kunnen beginnen.
Er zijn matten, dekentjes en ander materiaal aanwezig, voor de les drinken we kruidenthee en ook na de les krijg je thee.

Wat draag je?
De les doe je op blote voeten zodat je een goed contact hebt met de mat en niet kan uitglijden.
Makkelijke kleding meerder laagjes is handig, kan je tijdens de les naarmate je meer op temperatuur bent iets uit doen en bij de eindontspanning lekker warm relaxen.
De matjes worden na elke les gereinigd dus je hebt altijd een schone mat.
Eet niet teveel voor de les, drink vooraf water en ook na de les.